5. 1. 2015 Změny ve smlouvě o poskytování sociální služby
Od 1.1. 2015 máme změny ve smlouvě o poskytování sociální (Azylový dům). Co se ve smlouvě změnilo?
- byly vytvořeny kolonky pro zápis různých způsobů zastoupení při uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby (i v návaznosti na zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů); tedy na základě plné moci, na základě zastoupení členem domácnosti, na základě zastoupení opatrovníkem či obecním úřadem obce s rozšířenou působností na základě lékařského postupu - viz. určení smluvních stran:
1) Jméno a příjmení:
trvalé bydliště:
datum
narození:
zastoupen/a:
zástupcem na základě plné moci
ze dne……………, paní/panem…………….trvalé bydliště…………………
zástupcem členem
domácnosti na
základě rozhodnutí soudu ze dne…………č.j…………… paní/panem…………….trvalé
bydliště…………..
opatrovníkem na základě
rozhodnutí soudu ze dne…………č.j…………… paní/panem…………….trvalé bydliště…………..
obecním úřadem obce s
rozšířenoupůsobností na základě lékařského posudku ze dne…………………
a to paní/panem…………….trvalé bydliště…………..
v textu této smlouvy dále jen „Uživatel“
- v rámci změny rozhodnutí o registraci přijímáme nově rodiny/matku/otce s dítětem/dětmi. Z tohoto důvodu byly do smlouvy o poskytování sociální služby přidány ustanovení týkající se poskytnutí podpory těmto osobám, které budou společně ubytování s rodičem/rodiči. Konkrétně se jedná o ustanovení čl. I. odst. 5 a 6:
(5) Pokud je níže uvedeno dítěte/dětí, je služba společně s Uživatelem také poskytována dalším osobám – dětem Uživatele (dále jen „děti“); těmto osobám je služba poskytnuta pouze v rozsahu ubytování, pod není v Individuálním plánu uvedeno jinak
__ jméno a příjmení:
trvalé bydliště:
datum narození:
__ jméno a příjmení:
trvalé bydliště:
datum narození:
__ jméno a příjmení:
trvalé bydliště:
datum narození:
(6) Děti Uživatele mají přiměřeně stejné povinnosti (a samozřejmě práva) jako Uživatel, a to především v rámci dodržování pravidel Provozního řádu sociální služby azylového domu (dále jen „Provozní řád“) a pravidel dle této Smlouvy. Uživatel se zavazuje poučit děti o daných povinnostech, a průběžně kontrolovat jejich dodržování. Za nedodržování těchto povinností dětmi je zodpovědný Uživatel (rodič).
- specifikace vybavení pokoje jako součástí smlouvy v příloze č. 2 Soupis majetku/vybavení pokoje- viz. čl. II. odst. 4
(4)Vybavení pokoje je dále specifikováno v Soupisu majetku/vybavení pokoje – podle odst. 1 tohoto článku, který je nedílnou součástí této smlouvy a Uživatel jeho podpisem souhlasí s vybavením pokoje při počátku poskytování sociální služby (v návaznosti na případné škody a ručení za tuto škodu).
- byla vyjasněna pravidla pro účtování úhrada za každý den a v den ukončení poskytování sociální služby v souladu s nezbytností odchodu uživatele z poskytované služby do 14:00 dne ukončení. Tedy konkrétně se jedná o ustanovení čl. 5 odst. 2 Smlouvy a čl. VIII. odst. 6; tedy:
(2)Uživateli se neposkytuje vratka za ubytování v případě jeho nepřítomnosti ve službě po dobu platnosti této Smlouvy. Úhrada za ubytování se počítá za každý započatý den po dobu platnosti této Smlouvy; mimo dne ukončení poskytování sociální služby, jestliže Uživatel opustí sociální službu do 14 hodiny daného dne.
(6)Uživatel se zavazuje, že ke dni ukončení Smlouvy (ukončení poskytování sociální služby): opustí prostory, které využíval, uklidí pokoj, odstěhuje své veškeré věci, předá veškeré věci zapůjčené, včetně klíče od pokoje a od skříňky a to do 14 hodiny daného dne (pokud se Poskytovatel a Uživatel nedohodnou jinak). Ukončení poskytování sociální služby dále řeší Provozní řád. Uživatel nemá právo na zajištění náhradního ubytování Poskytovatelem po ukončení poskytování sociální služby podle této Smlouvy.
- úprava možnosti využití společných prostor (např. kuchyně, koupelna) v případě rekonstrukce či havárie nebo nastalých nouzových a havarijních situací - čl. II. odst. 3:
(3)Prostory podle odstavce. 2 tohoto článku jsou vždy pro Uživatele v průběhu poskytování sociální služby zajištěny, pouze v případě rekonstrukce nebo havárie mohou být zajištěny v jiných než obvyklých částech budovy Poskytovatele (výjimkou z tohoto článku jsou situace nouzové a havarijní; toto omezení může být pouze na nezbytně nutnou dobu).
- přidání postupu pro podání, evidence a vyřízení stížnosti jako součástí smlouvy o poskytování sociální služby viz. „Příloha č. 3 - Stížnosti na kvalitu a způsob poskytování sociálních služeb – základní informace“ – viz. čl. X. odst. 6.
Vzor celé smlouvy o poskytování sociální služby naleznete ZDE.