Stížnosti na kvalitu a způsob poskytování sociálních služeb
Základní informace
- každá osoba (uživatel sociální služby, jeho rodinný příslušník, přítel….) je oprávněn vyjádřit svůj názor na kvalitu nebo způsob poskytování služby,
- za podání stížnosti není stěžovatel jakýmkoli způsobem sankcionován nebo znevýhodňován,
- každý stěžovatel má možnost zvolit si zástupce pro podání a vyřizování stížnosti,
- řešení stížnosti je využito ke zkvalitnění poskytování sociální služby a jejího provozu.
Stížnost může být podána i anonymně. Za stížnost je považováno jakékoliv vyjádření nespokojenosti vyžadující odezvu vedení organizace.
Jak je možné podat stížnost?
- jakémukoli
pracovníkovi sociální služby Domu světla,
- poštou
na adresu: Česká společnost AIDS pomoc, z. s., Malého 3/282 186 00
Praha 8. Lze k rukám konkrétního pracovníka, viz kontakty dostupné na: www.aids-pomoc.cz/kontakty/,
- e-mailem
na adresu: info@aids-pomoc.cz – nebo na konkrétního pracovníka (viz kontakty
dostupné na www.aids-pomoc.cz/kontakty/),
- do
schránky označené „Stížnosti“, která je umístěna v 1. patře - v chodbě azylového domu (je vybírána
jednou za 14 dní pracovníky sociální služby).
Evidence a vyřízení stížností
- Stížnosti vyřizuje ředitel, nebo jím pověřený zástupce nejdéle do 30 kalendářních dnů ode dne zápisu do záznamu o stížnosti.
- Jestliže je stížnost vedena proti řediteli nebo předsedovi ČSAP, z. s., rozhoduje o stížnosti Předsednictvo ČSAP, z. s.
- Stížnost je vždy neprodleně zapsána pracovníkem, který ji obdržel, do příslušného záznamu o stížnosti, a po jejím vyřízení založena do evidence stížností.
- Stížnost je vždy vyřízena v písemné podobě a vyrozumění o jejím vyřízení se doručuje stěžovateli, a to na kontakt uvedený ve stížnosti; pokud stěžovatel ve stížnosti neuvede svůj kontakt, bude vyrozumění uloženo v sídle ČSAP, z. s.
- Opakuje-li stěžovatel stížnost, je nutné přezkoumat, zda původní stížnost byla správně vyřízena, a o výsledku podat stěžovateli zprávu. Neobsahují-li jeho další stížnosti v téže věci nové skutečnosti, není nutné je znovu přešetřovat, ale stěžovatel bude vždy písemně vyrozuměn. Anonymní stížnost je prošetřena a vyrozumění je uloženo v evidenci stížností.
Ostatní informace
- Stěžovatel má právo do 15 kalendářních dnů ode dne doručení vyrozumění o stížnosti podat odvolání. Odvolání lze podat pouze v písemné podobě na adresu zřizovatele ČSAP, z. s., Malého 282/3, Praha 8 – Karlín, 186 00.
- O odvolání proti stížnosti, kterou vyřídil ředitel, rozhoduje předsednictvo; o odvolání proti stížnosti na ředitele, kterou vyřídilo předsednictvo, rozhoduje kontrolní komise. Toto odvolání je povinen pověřený orgán zřizovatele vyřídit do 30 kalendářních dnů ode dne přijetí odvolání a písemnou formou vyrozumět osobu, která odvolání podala.
- Proti způsobu vyřízení odvolání není u ČSAP možný další opravný prostředek; stěžovatel nicméně může svá práva uplatnit u soudu, nebo se může obrátit na organizace nebo instituce sledující dodržování základních lidských práv.
KE STAŽENÍ základní informace o stížnostech na kvalitu a způsob poskytování sociálních služeb (dokument označený jako č. 4) a seznam institucí které sledují dodržování lidských práv a je možné se na ně obrátit (dokument označený jako č. 5).
21.10.2020 ICOS